בידוק מהיר בנתב"ג? ככה תעשו זאת!

טיסה לחול לצורך עסקים או לצורך חופשה, יכולה להיות סיוט מתמשך במידה ותתעכבו יותר מידי בזמן הבידוק. כיום החמרות הבטיחות בשדות התעופה בארץ ובחול הפכו את הבידוק לקפדני יותר ולכן הנוסעים בנתב"ג יכולים למצוא עצמם פעמים רבות מעוכבים לבידוק ארוך – מה שמפריע לחוויית הטיסה וההמתנה לטיסה בנתב"ג.

 אבל כיצד אפשר לעבור בידוק מהיר ללא תקלות? כמה טיפים לטיסה נעימה בהמשך!

בידוק מהיר בנתב"ג

מסמכים מסודרים

הכינו וסדרו מבעוד מועד את כלל המסמכים שלכם כולל כרטיסי טיסה או תדפיסים של כרטיסי הטיסה, כולל דרכון, וכל אישור שאתם זקוקים להם, והכינו אותם בתיק האישי שעמו אתם עולים למטוס. בכך תוכלו להציג את כלל הניירות הדרושות למעבר אל שדה התעופה.

מזוודות במשקל המתאים

בדקו כי המזוודות שלכם במשקל המתאים לעלייה למטוס. חשוב להכנס לאתר האינטרנט של נתב"ג ולדעת מהם המשקלים האמורים במטוסים של אל על. אם בחרתם בטיסה בינלאומית חשוב גם כן לבדוק כבר בזמן קניית הכרטיס מהו משקל המזוודה לעלייה למטוס ומהו המשקל המקסימאלי לשאר הכבודה.

טרקלין נתבג

אחת הדרכים לבצע צ'ק אין מהיר יותר תוך בידוק יסודי אך זריז יותר היא להתארח בטרקליני נתב"ג. כיום בשדה התעופה ישנם 5 טרקלינים הפתוחים לנוסעים במחלקות ראשונות ועסקים, למחזיקי כרטיסי אשראי מסוגים שונים ולמי שמעוניין לשלם 200 אירו נוספים בזמן השהות בנתב"ג. אנשי הטרקלין עוברים בידוק וצ'ק אין מהיר יותר והם גם יכולים להגיע אל שדה התעופה שעה וחצי לפני הטיסה ולא שלוש שעות לפני.

טיסה ללא חפצים חשודים

בזמן האריזה בדקו כי אתם לא מכניסים חפצים חשודים לתיק. סכין קטנה ככל שתהיה, מספריים, פצירה, ושלל חפצים שיכולים להראות כלי נשק: יעכבו אתכם בזמן הבידוק ולכן חשוב לשים לב כי אתם אורזים חפצים שאינם מאיימים או שעלולים להראות כאלה.

דרכון ביומטרי

הצטיידו בדרכון ביומטרי. אם תוכלו להנפיק כרטיס ביומטרי תוכלו לעבור בצורה מהירה יותר ללא המתנה לעמדות ביקורת הדרכונים. כדי לעשות זאת יש לתת תביעת אצבע במתחם ביקורת הגבולות באמצעות רישום מהיר שמתאים לגילאי 16 ומעלה.

עשו צ'ק אין כבר מהבית

כדי לא לעמוד בתורים אינסופיים בנתב"ג מומלץ לבצע צ'ק אין כבר לפני היציאה מהבית. הדפיסו לבד את כרטיס העלייה למטוס לפני שאתם מגיעים לשדה התעופה, ובכך תוכלו לוותר על עמידה בתור בנתבג בזמן התהליך. אם שכחתם לבצע את הצ'ק אין מהבית תוכלו לעשות זאת באמצעות עמדות צ'ק אין שנמצאות לשימוש בציבור באופן חופשי בשדה התעופה.

מסלול בידוק מהיר לנוסעים מחלקה ראשונה

בשנים האחרונות מי שנוסע במחלקה ראשונה יוכל לדלג על הצ'ק אין אך זאת בתשלום. מי שרוצה לעבור ללא תור בבדיקות היד: יצטרך להוסיף סכום הנקוב למסלול הבידוק המהיר תוך מעבר קל ונעים יותר בתור.

אז אם אתם רוצים לעבור את הטיסה בקלות  כבר מהרגע הראשון בהגעתכם לשדה התעופה – זה הזמן לבדוק כיצד תוכלו גם אתם ליהנות מבידוק מהיר בנתב"ג.